Dietetyk Warszawa, odchudzanie Warszawa

RSS Feed Youtube Facebook Instagram

czwartek, 31 października 2013

Zapiekanka z cukinii

Zapiekanka z cukinii to propozycja na lekki obiad lub kolację. Cukinia czyli inaczej kabaczek (łac. Cucurbita pepo) to odmiana dyni zwyczajnej. Warzywo to pochodzi z Włoch, a ,,zucchini" oznacza po włosku małą dynię. Cukinia jest popularna w południowej Europie oraz na Bałkanach, gdzie jej zastosowanie jest bardzo szerokie. Przygotowuje się z niej zupy, sałatki, surówki, soki, desery i marynaty Cukinię możemy smażyć, piec, dusić, gotować, podawać na surowo, na słodko, słono i ostro.
Cukinia jest nie tylko smaczna, ale również zdrowa i niskokaloryczna. Wartość energetyczna 100 g cukinii to jedynie 15 kcal. Kabaczek odkwasza organizm i przyspiesza przemianę materii. Zawiera dużo błonnika, witaminę C, PP, tiaminę i beta-karoten.  
źródło: http://encyklopedia.naukowy.pl

odchudzanie online

Trudność (1-4): 2
Czas przygotowania: ok. 45 min.

Składniki (4 porcje):
cukinia-2 sztryż-50 g mięso mielone-120 g mozzarella-1 szt.
cebula-1 szt.
czosnek-2 ząbki
ocet balsamiczny-1 łyżka
pomidory-2 szt.
koncentrat pomidorowy-2 łyżki
papryka słodka-1/2 łyżeczki
bazylia świeża-1 garść
olej rzepakowy-1 łyżka
cukier-1 łyżeczka

Sposób przygotowania:
Przekrój cukinię wzdłuż i wydrąż miąższ. Ugotuj ryż.
Na patelni rozgrzej olej, zeszklij cebulę, dodaj mięso , poszatkowany czosnek, sól, pieprz, ocet balsamiczny i paprykę. Smaż przez chwilę.
Dodaj pokrojone pomidory, koncentrat, cukier i miąższ cukinii. Smaż przez 2-3 min. Na koniec dodaj posiekaną bazylię oraz ugotowany ryż. Wymieszaj.
Wypełnij farszem wydrążone połówki cukinii na wierzchu ułóż plastry mozzarelli. Zawiń cukinię w folię aluminiową (nie zakrywaj góry) lub ułóż w naczyniu żaroodpornym. Piecz przez ok. 20 min. w piekarniku rozgrzanym do 170° C.

Wartość odżywcza (1 porcja):
energetyczność-189 kcal
białko-10,2 g
tłuszcz-8 g
węglowodany-22,8 g  w tym:
błonnik: 4,5 g


Pora Diety - odchudzanie online



Udostępnij: