Dietetyk Warszawa, odchudzanie Warszawa

RSS Feed Youtube Facebook Instagram

poniedziałek, 30 grudnia 2013

Czekoladowe muffinki ze stevią

Słodkie wypieki wcale nie muszą być niezdrowe. Wystarczy modyfikacja kilku składników.Oto zdrowa wersja czekoladowych muffinek (prawie 50% mniej kalorii).
Czekolada zostaje, gdyż jest bogata w składniki mineralne oraz antyoksydanty. Więcej o czekoladzie możecie przeczytać tutaj.
Część mąki oraz tłuszczu zastępujemy burakami. Buraki to źródło wapnia, potasu i magnezu. Spełniają też funkcję technologiczną, gdyż nadają odpowiednią wilgotność muffinkom bez dodawania zbędnych kalorii. Zapewniam Was, że ich smak jest praktycznie niewyczuwalny!
Cukier znika. Zastępujemy go stewią. Stewia to super słodzik, gdyż nie ma kalorii, jest kilkukrotnie słodsza od sacharozy i całkowicie naturalna. Można ją używać do wypieków, ponieważ nie traci słodkości pod wpływem wysokiej temperatury. Stewia w przeciwieństwie do wielu sztucznych słodzików (np. aspartamu) nie wywiera szkodliwego wpływu na zdrowie. Pozyskiwana jest z rośliny Stevia rebaudiana rosnącej w Ameryce Południowej. Stewię możemy kupić w postaci proszku, płynu i pastylek. Moc słodząca poszczególnych postaci stewii może być różna.

dietetyk online


Trudność (1-4): 2
Czas przygotowania: ok. 50 min

Składniki (12-15 muffinek):
Buraki - 3 szt. (300 g)
Olej - 3 łyżki (30 g)
Mąka pszenna - 150 g (1 szklanka)
Jajka - 3 szt.
Czekolada gorzka - 200 g (2 tabliczki)
Stewia w proszku - 50-60 g (5-6 łyżek)
Proszek do pieczenia - 3 łyżeczki

Sposób przyrządzenia:
1. Umyj i obierz buraki, a następnie zetrzyj je na małych oczkach.
2. Rozpuść czekoladę w łaźni wodnej lub mikrofalówce.
2. Wymieszaj jajka, olej i ostudzoną czekoladę. Dodaj buraki.
3. Wymieszaj mąkę ze stewią i proszkiem do pieczenia.
4. Połącz mokre i suche składniki, a następnie dokładnie wymieszaj.
5. Wypełnij masą foremki na muffinki.
5. Piecz w piekarniku (180°C) przez ok.  40 min.

Wartość odżywcza (1 muffinka):
energetyczność: 145 kcal
białko: 3,3 g
tłuszcz: 8,5 g
węglowodany: 14,5 g
w tym błonnik: 0,7 g

Pora Diety - dietetyk online
Udostępnij:

poniedziałek, 2 grudnia 2013

Hamburger ,,Ciecioreks"

Po pizzy, pierogach, sushi i kebabach przyszedł czas na hamburgery. To własnie one są ostatnio najpopularniejszym fast-foodem. Mimo, że nie jadamy ich już w sieciach takich jak Mc Donald, a w małych knajpkach, nie zmienia to jednak faktu, że hamburgery były i są bombą kaloryczną. Możemy temu zaradzić zamieniając wysokokaloryczną i tłustą wołowinę na pełną chudego białka, witamin i składników mineralnych ciecierzycę.
Ciecierzyca (groch włoski) to roślina strączkowa mająca szerokie zastosowanie w kuchni. Wyrabia się z niej mąkę, która z powodzeniem może zastępować mąkę pszenną w przypadku alergii na gluten. Ciecierzyca jest popularna w krajach śródziemnomorskich. Najsłynniejsza potrawą z ciecierzycy jest humus czyli pasta do smarowania chleba i dodatek do głównych dań. Ciecierzyca w Polsce zyskuje coraz większą popularność zwłaszcza wśród wegetarian. Ze względu na dużą zawartość białka (25%) z powodzeniem może zastępować mięso. Dla porównania mięso z piersi z kurczaka ma 20% białka. Ciecierzyca jest również bogata w potas, witaminy z grupy B, żelazo i błonnik. Nie muszę też dodawać, że jest niskokaloryczna i po prostu pyszna!

dieta onlinedieta online


Trudność (1-4): 1
Czas przygotowania: ok. 40 min

Składniki (2 porcje):
Bułka grahamka -1 szt.
Oliwa z oliwek - 1 łyżeczka
Ciecierzyca konserwowa -240 g (1 puszka)
Jajko - 1 szt.
Sałata - 4 liście
Pomidor - 2 plastry
Papryka słodka
Papryka ostra
Pieprz, sól

Sposób przyrządzenia:
1. Ciecierzycę odsączyć z zalewy i obmyć zimną wodą. 
2. Zmiksować (nie na gładką masę!),
3. Dodać jajko, oliwę z oliwek, paprykę (wg. uznania)  pieprz i sól do smaku. Wymieszać.
4. Piec w piekarniku (220°C) przez ok.  35 min.
5. Ułożyć kotlet na bułce, dodać plaster pomidora i sałaty.

Wartość odżywcza (1 porcja):
energetyczność: 440 kcal
białko: 21,8 g
tłuszcz: 7,7 g
węglowodany: 82,2 g
w tym błonnik: 12,7 g


Pora Diety - dieta online






Udostępnij: