Dietetyk Warszawa, odchudzanie Warszawa

RSS Feed Youtube Facebook Instagram

sobota, 30 lipca 2016

Gruzińskie chlebki

Chaczapuri są to gruzińskie chlebki zawierające w środku ser. Tradycyjna wersja jest dość kaloryczna, dlatego przedstawiamy przepis na dietetyczne chaczapuri, które można jeść nawet podczas odchudzania się. Zawiera ono mąkę orkiszową - bogatą w błonnik i składniki mineralne. Tradycyjne chaczapuri jest posmarowane obficie masłem, aby uzyskać wersje fit, najlepiej będzie dodać do ciasta łyżkę oliwy lub innego oleju roślinnego. W porównaniu z masłem, oleje roślinne charakteryzują się większym udziałem nienasyconych kwasów tłuszczowych, korzystnych dla naszego organizmu.

chleb, chaczapuri, orkisz

Trudność (1-4): 2
Czas przygotowania: 45 minut
Składniki na 2 chlebki:
- 300-400g mąki orkiszowej lub żytniej razowej
- 200g jogurtu typu greckiego
- łyżeczka sody
- serek ricotta lub inny o lekko słodkim smaku np. mozzarella ok. 200g
- łyżka oleju rślinnego np. oliwa lub rzepakowy
- zioła np. cząber, tymianek, estragon, bazylia, oregano
- kiszone warzywa np. kapusta, buraki

Przygotowanie: 
1. Do jogurtu dodać sodę, olej i stopniowo dosypywać mąkę,aż ciasto uzyska luźną konsystencję.
2. Serek ricotta pokruszyć i wymieszać z ziołami.
3. Uformować chlebki - najpierw wykonać płaskie, okrągłe placki. Ułożyć na środku porcję sera z ziołami. Następnie zawinąć farsz i spłaszczyć ciasto.
4. Chlebki układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piec ok. 20-30 minut w piekarniku nagrzanym do 180°C.
5. Chlebki podawać z kiszonymi warzywami.

Wartość odżywcza 1 porcji (pół chlebka):
energia: 314 kcal
białko: 15,2 g
tłuszcz: 6,5 g
węglowodany: 55,6 g
w tym błonnik: 7,4 g

chaczapuri, chleb, kiszone warzywa,

Udostępnij:

0 komentarze:

Prześlij komentarz