Dietetyk Warszawa, odchudzanie Warszawa

RSS Feed Youtube Facebook Instagram

środa, 10 sierpnia 2016

Dietetyczne sajgonki

Na diecie możemy jeść prawie wszystkie dania. Niektóre z nich trzeba jedynie odpowiednio zmodyfikować, aby były dla nas zdrowsze. Tak właśnie jest w przypadku sajgonek. Tradycyjnie smaży się je w głębokim tłuszczu. przez co mają dużo kalorii. Proponujemy Wam przepis na sajgonki gotowane na parze. Mają mniej kalorii niż te tradycyjne, dzięki czemu mogą się znaleźć w jadłospisie osób odchudzających się.


Trudność (1-4): 3
Czas przygotowania: 30 minut

Składniki na 10 sajgonek:
- mieszanka mrożonych warzyw typu chińskiego (np. z marchewką, grzybkami mun, papryką, porem, kiełkami, pędami bambusa)
- 50g cienkiego makaronu ryżowego
- kilka listków kapusty pekińskiej
- 10 listków papieru ryżowego
- przyprawy np. pieprz, imbir, sos sojowy, cynamon

Przygotowanie: 
1. Posiekać kapustę pekińską.
2. Mieszankę mrożonych warzyw oraz posiekaną kapustę wrzucić na wrzątek, gotować ok. 5 minut.
3. W między czasie ugotować ryżowy makaron.
4. Połączyć makaron razem z warzywami. Farsz doprawić do smaku, np. pieprzem, łyżeczką sosu sojowego, imbirem, cynamonem.
5. Pojedynczy papier ryżowy zanurzyć na chwilę w wodzie. Następnie nałożyć łyżkę farszu i zawinąć.
6. Sajgonki gotować ok. 5 minut na parze.

Wartość odżywcza 1 porcji (5 sajgonek):
energia: 256 kcal
białko: 3,9 g
tłuszcz: 0,55 g
węglowodany: 64,3 g
Udostępnij:

0 komentarze:

Prześlij komentarz