Dietetyk Warszawa, odchudzanie Warszawa

RSS Feed Youtube Facebook Instagram

sobota, 13 lipca 2013

Kisiel malinowo-truskawkowy

Kisiel to prosty, zdrowy i lekkostrawny deser. Łagodzi podrażnienia żołądka oraz jelit, dlatego wskazany jest w zatruciach i stanach zapalnych układu pokarmowego np. chorobie wrzodowej żołądka. Kisiel jest niskokaloryczny, dlatego mogą go jeść nawet osoby na diecie.
Warto robić kisiel samemu, gdyż ten ze sklepowej półki zamiast owoców  może zawierać syrop glukozowo-fruktozowy, sztuczne barwniki i aromaty.

Sezon na owoce jagodowe trwa. Należą do nich m. in. porzeczki, agrest, truskawki, poziomki, maliny, jeżyny, borówki, aronia i żurawina, są bogate w witaminę C (jeden z najsilniejszych antyutleniaczy opóźniający proces starzenia) oraz błonnik.
Jesteśmy jagodową potęgą. Polska jest największym w Europie i drugim na świecie producentem owoców jagodowych.  Produkujemy najwięcej truskawek, porzeczek i malin spośród wszystkich krajów.

Proponuję Wam kisiel o smaku malinowo-truskawkowy, jednak możecie wykorzystać inne owoce jagodowe np. jeżyny, poziomki, jagody.

Trudność (1-4): 1

Czas przygotowania: 5 min.

Składniki (2 porcje):
Mąka ziemniaczana-2 ½ łyżki/25 g
Owoce jagodowe np.:
Truskawki-1 garść/45 g
Maliny-1 garść/45 g
Woda-1 ½ szkl./370 ml

Ewentualnie:
stevia-5 g/1 łyżeczka

Sposób przygotowania:
Zagotuj w rondlu szklankę wody, wrzuć owoce,  przykryj i gotuj ok. 1 min, aby owoce zmiękły. Wyjmij owoce łyżka cedzakową, przetrzyj je przez sito, rozgnieć widelcem lub zmiksuj. Mąkę i stevię dodaj do ½ szklanki zimnej wody i wymieszaj. Dodaj przecier do wody w rondelku, zagrzej i energicznie mieszając doprowadź do wrzenia. Wlej powoli rozpuszczoną mąkę ze stevią cały czas mieszając. Gotuj jeszcze pół minuty. Gotowy kisiel przelej do salaterek.

Wartość odżywcza 1 porcji:
energetyczność-55 kcal
białko-1,65  g
tłuszcz- 0,3 g
węglowodany-13,6 g  w tym,
błonnik-2,3 g

dietetyk Warszawa

Pora Diety - dietetyk Warszawa
Udostępnij:

0 komentarze:

Prześlij komentarz