Dietetyk Warszawa, odchudzanie Warszawa

RSS Feed Youtube Facebook Instagram

czwartek, 25 lipca 2013

Pierogi z jagodami

Lato w pełni, więc najwyższy czas wybrać się do lasu na jagody (albo przynajmniej kupić je na bazarku). Polecam jednak pierwszą opcję, gdyż weekendowy wypad do lasu na jagody i kontakt z naturą będzie prawdziwą frajdą dla dzieci, a dla dorosłych-sentymentalną podróżą do czasów dzieciństwa.

Dlaczego warto jeść jagody? Przede wszystkim możemy mieć pewność, że w przeciwieństwie np. do borówek, nie zawierają one pestycydów. Jagody ze względu na swoje antyseptyczne i przeciwzapalne właściwości są znane od wieków jako środek na zatrucia pokarmowe. Wiele suplementów diety zawiera wyciągi z jagód i borówek. Należą do nich przede wszystkim suplementy mające poprawiać wzrok. Jagody zawierają bowiem witaminy i karotenoidy, które chronią plamkę żółtą oka przed uszkodzeniem, dzięki czemu zapobiegają jaskrze oraz, niestety coraz bardziej powszechnie występującemu w krajach zachodnich schorzeniu, zanikowi plamki żółtej, która może prowadzić nawet do utraty wzroku. Jagody również poprawiają wygląd i kondycję skóry, gdyż są bogate w witaminę C oraz witaminę A, czyli dodawany do kremów retinol.

Robienie pierogów jest wbrew pozorom bardzo proste i nie zajmuje dużo czasu!

Trudność (1-4): 2
Czas przygotowania: ok. 20-30 min.

Składniki (2 porcje):
ciasto:
mąka pszenna-3 szklanki/390 g
woda (temp. pokojowa)-ok 1 szklanka/250 ml
sól-szczypta

nadzienie:
jagody-500 g/4 szklanki
ewentualnie do smaku:
cukier/stevia-2-3 łyżeczki/10-15 g
jogurt-do polania

Sposób przygotowania:
1. Wsyp mąkę do dużej miski. 
2. Dodaj sól i wymieszaj ją z mąką. 
3. Zrób mały dołek i stopniowo dolewaj wodę zagniatając ciasto. Ugniataj je przez kilka minut na gładką i elastyczną masę. Jeśli ciasto jest wciąż za suche, dodaj odrobinę wody, a jeśli się klei-dosyp niewielką ilość mąki.
4. Podziel ciasto na cząstki i rozkawałkowuj partiami posypując ciasto i stolnicę mąka, a nastepnie wycinaj koła przy użyciu filiżanki.
5. Nakładaj niewielką ilość jagód na krążki i dokładnie zlepiaj ich brzegi.
6. Zagotuj wodę w dużym garnku, dodaj do niej szczyptę soli i wrzucaj ostrożnie pierogi. Gotuj kilka minut.

Wartość odżywcza 1 porcji:
energetyczność-699 kcal
białko-17,9  g
tłuszcz- 3,9 g
węglowodany-176,5 g  w tym,
błonnik-13,5 g

Niestety mąka jest kalorycznym produktem, dlatego dla osób na diecie proponuję 1/2 porcji ;-)



http://poradiety.pl/dietetyk-wroclaw/

Pora Diety - dietetyk Wrocław
Udostępnij:

0 komentarze:

Prześlij komentarz