Dietetyk Warszawa, odchudzanie Warszawa

RSS Feed Youtube Facebook Instagram

piątek, 9 sierpnia 2013

Sałatka z bobu

Kiedy jest gorąco mamy mniejszy apetyt na mączne i mięsne dania. W takie dni najlepiej wybrać na obiad szybką i pożywną sałatkę z bobu. 
Bób jest najstarszą z uprawianych roślin strączkowych. Jego nasiona odnaleziono w ruinach starożytnej Troi. W Chinach uprawiany jest od ponad 5 000 lat. 
Bób może z powodzeniem zastąpić porcję mięsa, gdyż jest bogaty w białko. Nie zawiera za to tłuszczu, dlatego jest wskazany w prewencji i leczeniu miażdżycy i chorób serca. Porcja bobu to 1/3 zalecanej dziennej dawki błonnika, który obniża cholesterol i reguluje poziom cukru we krwi. Bób zawiera również wapń, potas, prowitaminę A, kwas foliowy oraz witaminy z grupy B. Wskazany jest również osobom uprawiającym sport, gdyż stymuluje hormon wzrostu do budowy tkanki mięśniowej.

odchudzanie Wrocław


Trudność (1-4): 1
Czas przygotowania: 15-20 min.

Składniki (2 porcje):
bób-340 g (2 szklanki)
cebula cukrowa-100 g (1 szt.)
pomidory malinowe-300 g (1 szt.)
kukurydza konserwowa-60 g (4 łyżki)
oliwa z oliwek-2 łyżeczki (10 g)
pieprz-szczypta do smaku

Sposób przygotowania:
Opłukany bób gotuj w osolonej wodzie przez ok. 15 min. (najlepiej, kiedy jest lekko twardy, gdyż łatwiej go wtedy obierać), następnie odcedź i odstaw do stygnięcia. Gdy bób będzie jeszcze ciepły, obierz go z łupin. Pokrój pomidora w kostkę i poszatkuj cebulę. Dodaj kukurydzę i oliwę. Wymieszaj wszystkie składniki. Dopraw do smaku pieprzem. 

Wartość odżywcza 1 porcji:
energetyczność-202 kcal
białko-13,6  g
tłuszcz- 6,2 g
węglowodany-34,3 g  w tym:
błonnik-11,9 g

Pora diety - odchudzanie Wrocław

Udostępnij:

0 komentarze:

Prześlij komentarz