Dietetyk Warszawa, odchudzanie Warszawa

RSS Feed Youtube Facebook Instagram

środa, 20 lipca 2016

Domowe musli

Na rynku mamy szeroki wybór musli. Niestety większość z nich zawiera dużo cukru, soli, emulgatorów, barwników i wiele innych zbędnych dodatków. Najlepiej jak sami przygotujemy własną mieszankę płatków i bakalii. Mamy wtedy możliwość wybrania składników korzystnych dla naszego zdrowia oraz takich jakie lubimy. Przygotowanie domowego musli nie zajmie nam dużo czasu, a raz przygotowane wystarczy na wiele dni. 

KIEDY NASZA MIESZANKA JEST GOTOWA DO SPOŻYCIA?  

Wszystko zależy od rodzaju płatków, które wybierzemy. Na rynku najczęściej dostępne są płatki błyskawiczne, gotowe do spożycia. Takich nie trzeba już poddawać obróbce termicznej. Możemy wymieszać je z jogurtem czy mlekiem i cieszyć się ich smakiem. Mamy również dostępne płatki zwykłe i górskie, aby zwiększyć ich strawność należy poddać je działaniu temperatury - można podpiec płatki w piekarniku lub gotować razem z mlekiem tuż przed spożyciem.  

DLACZEGO WARTO SIĘGAĆ PO MUSLI?

Płatki zbożowe mają dużo błonnika, który będzie pomocny podczas odchudzania. Po zjedzeniu śniadania składającego się z musli pozostaniemy na długo syci. Poza błonnikiem spożywanie musli wzbogaci naszą dietę w wiele witamin (szczególnie z grupy B) oraz składników mineralnych. Musli może pomóc w obniżeniu ciśnienia tętniczego, cholesterolu czy w walce z zaparciami, poprzez poprawę perystaltyki jelit. 

musli, płatki, śniadanie, odchudzanie

Trudność (1-4): 1
Czas przygotowania: 5 minut
Składniki użyte przeze mnie do przygotowania musli:
- płatki owsiane, orkiszowe, żytnie, gryczane
- preparowana kasza jaglana, orkisz, ryż brązowy
- len mielony
- otręby pszenne
- suszona żurawina, morele, śliwki, daktyle
- pestki dyni i słonecznika
- orzechy włoskie

Przygotowanie: 
1. Większe bakalie, jak na przykład suszone śliwki czy morele, pokroić na mniejsze kawałki.
2. Wymieszać wszystkie składniki.

Wartość odżywcza 1 porcji ok. 50g :
energia: 191 kcal
białko: 5,5 g
tłuszcz: 6,6 g
węglowodany: 27,4 g
w tym błonnik: 5,0 g
Udostępnij:

0 komentarze:

Prześlij komentarz